یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 19 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
سرخط اخبار یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۳:۰۳:۰۴

تزریق آب به میدان درود با هدف ازدیاد برداشت
 ایران دریلینگ: بررسی نحوه مدیریت مخازن میدان درود در دستور کار جلسه اخیر کمیته مشاوران مخازن شرکت ملی نفت ایران قرار گرفت و توسعه سازند یاماما در این میدان با استفاده از تزریق آب، به عنوان روش کارآمدتر انتخاب شد. معاون منابع هیدروکربوری برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران در گفتگو با خبرنگار شانا به برگزاری جلسه اخیر کمیته مشاوران مخازن این شرکت با موضوع مطالعه میدان درود بر اساس آخرین اطلاعات موجود در این میدان اشاره و تصریح کرد: در این مطالعه پس از بررسی خصوصیات مخزن، مدل استاتیک و دینامیک آن تهیه و عملکرد مخزن طی سناریوهای مختلف نظیر تزریق آب، گاز، گازرانی و پمپ درون چاهی به ترتیب برای مخزن آسماری و مخزن فهلیان ارزیابی شد.کریم زبیدی تصریح کرد: همچنین پس از بررسی و تجزیه و تحلیل اقدامهای انجام شده، مدیریت مخازن میدان درود، نقد و بررسی و راهکارهای پیشنهادی برای تولید در آینده ارائه شد.

وی افزود: با توجه به اطلاعات مناسب موجود از میدان درود، ضمن بررسی عملکرد گذشته این میدان، سناریوهای پیش رو بررسی شدند که در بررسی عملکرد میدان مشخص شد مدیریت همزمان سازندهای مختلف فهلیان بطورکامل صحیح نبوده است و می بایست سازندهای مختلف فهلیان به صورت جداگانه مدیریت می شده است. زبیدی با بیان این که در سناریوهای آینده تولید از میدان درود، توسعه سازند یاماما با تزریق آب به عنوان گزینه مثبت انتخاب شد، اظهار کرد: همچنین در این جلسه،  استفاده از سیستم فرازآوری مصنوعی در این میدان مورد تاکید قرار گرفت.معاون منابع هیدروکربوری برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران، واگذاری مطالعه مخازن نفتی درود را به دانشگاه صنعت نفت به منظور انجام تحقیقات توسعه ای در مخازن، اقدام مثبتی ارزیابی کرد و گفت: با توجه به پتانسیل خوب دانشگاه صنعت نفت، پیش بینی می شود بررسی این مخازن از سوی دانشگاه تا حدود زیادی به رفع مشکلات پیش روی این مخازن کمک کند.

یکصد و بیست و چهارمین جلسه کمیته مشاوران مخازن شرکت ملی نفت ایران با موضوع بررسی مطالعات انجام شده روی میدان درود برگزار شد. بر پایه این گزارش، شهریورماه امسال نیز سعید حافظی، مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران در گفتگو با شانا از پایان مطالعه درود با هدف ازدیاد برداشت از این میدان خبر داده و اعلام کرده بود: این میدان، یکی از ١٦ میدان در دست مطالعه شرکت نفت فلات قاره است که مطالعات آن نهایی شده است. میدان نفتی درود با ابعاد ٢٥,٥ در ٤.٥ کیلومتر در منطقه خارک و در شمال‌غربی خلیج ‌فارس واقع شده است. این میدان شامل دو بخش خشکی و دریا و دارای بیش از ۵٠ سال تاریخچه تولید است که قابلیت تزریق همزمان آب و گاز در این میدان نفتی به منظور افزایش ضریب بازیافت وجود دارد.


  کد خبر : 211
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :